ŞİRİN ŞEYH: Şirin Baba

Usta Araştırmacı – Yazar Din Değişikliği Uzmanı (DDU) Vincenzo Montella Müslümanlığı seçen şirinlerin manevi önderi, mumtaz şahsiyet, muhabbet ehli, güzel insan, şirin babayla görüştü. Şirinlerin kitleler halinde Müslümanlığa geçişinin öyküsünü sizin için yazdı.

ŞİRİNLER  NASIL MÜSLÜMAN  OLDU ?

Bu sorunun en dogru cevabını almak için şirinleri Belgrad ormanlarındaki küçük sevimli köylerinde ziyaret ettik. Zira Kumpas ekibi olarak gerçeğe yerinde tanık olma dogru, dürüst, samimi, ilkeli ve güvenilir habercilik hassasiyetlerimiz bilgiye kaynağında ulaşmak için bunu gerektiriyordu.

şirin babanın evi

şirin babanın evi

O küçük sevimli yaratıkların lideri Şirin Baba’yla Mantardan yapılmış Küçük ama Mütevazi evinde görüştük.Kapıda bizi dillere destan konuk severlilikleri ile aşcı şirinle, şirine karşıladı. Bu ev pembe panjurluydu ve bahçesindeki havuzda küçük şirinler çimiyordu. Şirin Baba’ya sorulamayanları sorduk, görülmeyeni gördük, iddiaları yerinde araştırdık.

 Şirin baba, öncelikle kendisi ve şirinler hakkında ortaya atılan şirinler komünist, Şirin Baba Lenin hayranı, Marx okuyup, kızıl bere takıyor, Küba prosu içiyor iddialarını yalanladı. Bu kasıtlı iftiraların tamamen  bir kısım medya ile şirinler köyünde oluşturdukları güven ve istikrar ortamından rahatsız olan tertipçi işbirlikçiler tarfından uydurulduğunu gözleri dolarak anlattı. Kendisinin Yeşilay’cı olduğunu, puro değil nargile bile içmediğini, dumansız hava sahası projesine gönüllü olduğunu, Marx denen adamı tanımadığını  karşı karşıya hiç gelmediklerini yalnız bir kere Marksın ortagı oldugunu tahmin ettiği Marks & Spencer adlı bir dükkandan alışverişi yaptığını, kızıl berenli fotografların ise tamamen feyk olduğunu, köylerinin içinde bir cami, sinegog, manastır, havra, kilise ve iki tekkenin olduğunu, tekkeye çalışanın çorbasını da içtiğini söyledi.

KİTLELER HALİNDE MÜSLÜMANLIĞA GEÇMİŞLER

Şİrin baba, köyde tüm dinlere hoşgörü ve diyalalog cerçevesinde eşit yaklaştıklarını ancak köyde yaşayan halkın %99,5’inin müslüman olduğunu söyledi. Şirin Baba’ya şirinlerin ne zamandır  müslüman oldukları sorduk, hayli ilginç bir cevap aldık. Şirin Baba’ya göre;

- Şirinler tarihçilerin üzerinde ittifaka varamadıkları bir tarihte, Gargamel’den kaçarken yağan yağmur ve sisin etkisiyle ormanın içinde kayboldular. Yanlışlıkla girdikeleri bir vadide sıkışmış olan şirinleri, yükselen sulardan derviş bir koyun sayesinde kurtulmuşlar.

Suya doğru eğilen koyuna tutunan şirinler, koyunun tekkesine gitmişler. Yağmur kesilene kadar  orada kalmışlar koyunlar tarafından izzet ve ikram görmüşler.

Şirinler Köyünden

Şirinler Köyünden

 

Daha sonra köylerine dönen şirinler üzerinde koyunların o derviş halleri büyük tesir göstermiş ve şirinler kitleler halinde müslümanlığa geçmişler. İşte o günden beridir Şİrinler müslüman olarak yaşıyorlarmış. Şirin Baba, bize özel arşivinden  Şirinler köyünün yer darlığından dolayı kiliseyle beraber bir parkta inşaa edilen ilk camisinin resmini verdi.

Şirin Baba, aslında müslümanlığın tam da şirinlerin günlük yaşantılarına uyduğunu, eski dinleriyle büyük paralellik gösterdiğini, bu yüzden müslümanlığa kolay adapte olduklarını, zaten İslam dininin de kolaylık dini olduğunu da sözlerine ekledi.

BEN ŞEYH DEĞİLİM

Röportajımız esnasında sık sık şeyh olmadığını vurgulayan Şirin Baba, kendisinin şeyh olmadığını, zaten tekke ve zaviyelerin kapalı olduğunu, şeyh, efendi vb. sıfatların kaldırıldığını diğer şirinlerin kendisini bir büyük olarak gördüğünü, bu nedenle bazı konuları istişare ettiklerini, vergilerini muntazaman yatırdıklarını, devlete ve vatana da sonuna kadar bağlı olduklarını da sık sık vurguladı.

GÖZLÜKLÜ HAFIZLIĞA BAŞLADI, ŞİRİNE KAPANDI

Şirin babaya müslümalığı seçtikten sonra şirinlerin değişip değimediklerini sorduk. Şok edici cevaplar aldık.Şirinler geçte olsa buldukları hidayet pınarından kana kan içerken maddi manevi sosyal ve kültürel yaşantılarında da bir takım değişikler kendisini göstermeye başlamıştı. Gözlüklü şirin Şirinköy nüfüs idaresine başvurada bulunarak adının Hafız Şirin olarak değiştirilmesini istemiş, şirine tesettüre bürünmüş baş örtüsüne özgürlük isteyen bir kaç mitinğ tertipleyip tarftarda toplamıştı. Şirin babaya göre müslümanlığı özümsemiş olgun şiriler bugunlerde bu irfan deryasına neden bukadar geç kavuştuklarını sorguluyor çeşitli TV. kanallarında köyün ileri gelen alimleri sabahlara kadar bunu tartışıyorlarmış.

MATBAA BİZEDE GEÇ GELDİ

Bizde Şirin Baba ya bu konuda kendi görüşlerini sorduk.

Şirin babaya göre İslamı geç kabullenişlerinin ardında da Matbaa nın Köye  Geç Gelişi yatmakta.

köydeki ilk baskı makinası

köydeki ilk baskı makinası

Şirin baba Köye Elektirk , Su, Dogalgaz, Kredi Kartı, Alışveriş Merkezi, Belediye Otobüsü, Sabah Programları, Cep Telefonu, msn, Evlilik Programları, Call Of Duty 4 ve Rekreasyon alanları gibi muasır medeniyet göstergelerinin geç gelmesinin nedeni olarak matbaa nın  köye geç gelişini göstererek tarışmaya yeni bi boyut getirmiş oldu. Hatta Şİrin baba köydeki yolların bozuk oluşunun nedenini de matbaa nın köylerine geç gelişine bağladı.

Şirin baba bize  köydeki demografik yapının nasıl değiştiğini anlattı ve köydeki sosyal hayatın şifrelerini verdi.

BİZDE MAHALLE BASKISI YOK !

Şirin baba şirinlerin müslümanlığı seçtikten sonra toplumsal hayatlarında da zamanla köklü değişikliklerin meydan geldiğini  sag duyulu hoş görülü diyalog yanlısı şirinler önceleri mutlu mesut yaşadıklarını daha sonraları şirinler köyünün birlik ve bütünlüğünden rahatsız olan bir takım güçler , şirinler köyünün stratejik konumu nedeniyle dogu ormanı ile batı ormanı arasında köprü işlevi görmesi  ve aynı anda 4 mevsimin yaşanması gibi özelliklerinin cekiciliğine daha fazla dayanamamışlar ve şirinler köyünde huzursuzluk için kollarını sıvamışlardı. Şirin baba ya göre şirinler köyünde ogünden sonra huzursuzluklar artmış halkı dil, din,ırk ve mezhep farkı gözeterek kin ve düşmanlığa sevk edenler türemiş.Şirn baba halkın arasına ekilen bu düşmanlık tohumlarının kurutmak için eğitimin önemine inandıklarını saglıklı dimağlar için egitim şart oldugunu ama bunun için basılı kitap ve dergi sayısının yetersiz olduğunu bu sorunu aşmaya çalıştıklarını anlattı.Şirin baba bize köydeki İlk baskı makinasının Resmini gösterirken baskının çok zor şartlar altında köyün dışında bir magarada ip baskı yapıldıgını hatta zaman zaman ormanda patates baskı bile yaptıklarını çıkan bu huzursurluk ortamında  patates baskı yapmanın hiç de kolay olmadığını ekledi.

İP BASKI, PATATES BASKISINDAN MODERN MAHALLE BASKISINA…HERŞEY ŞİRİN KÖY İÇİN

Şirin babaya Mahalle Baskısını yapmanın daha kolay ve ucuz bir yöntem olarak neden düşünmediklerini sorduk?. Şirin baba Mahalle Baskısını fikrinin eski arkadaşı olan, emekli bir profosör şirin tarafından  gündemlerine geldiğini ancak Mahallede Baskıyı yapacak altyapının henüz sağlanamadığını Mahalle baskısı yapmanın daha ucuz ve kolay bir yol olduğunun kendilerininde farkında olduğunu köyde ki  birlik ve bütünlüğü tüm kurumları ile teminat altına aldıktan sonra en kısa zamanda

Şirinler köyüne yapılması Planlana Mahalle Baskısı Tesisinden
Şirinler köyüne yapılması Planlana Modern Mahalle Baskısı Tesisinden bir görüntü

Mahalle Baskısına geçecekelerini ve necip milletimizi Matbaanın geç gelişi nedeni ile geri kaldıkları Muasır Medeniyetler yarışında ön sıralara taşıyacaklarını ekdi.Tam bu noktada şirin babaya tüm bu sorunların ana nedenini sorduk, aldığımız cevap çok manidardı.

Şirin Baya göre tüm bunların ardında yatan temel etken Matbaanın Köylerine geç gelişiydi…

 

Bu cesur röportajın devamı yakında….

 

 

 

kuMPas

 

 

—*** GERÇEGE KURULMUŞ KUMPAS ***—

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s